svar på tal

Amanda Josefsson- ponnyryttare & fotograf om Hiss/Diss:
jag har hellre ett skarpare bett än att jag måste sitta och bara dra hela tiden, få en reaktion istället för att förstöra hästens mun. känns inte riktigt värt det bara för att man inte får/ska rida med ett starkare bett. sedan spelar det STOR roll vem det är som håller i tyglarna ^^


så du menar alltså  man förstör inte hästens mun genom att sitta och rida på ett skarpt bett då eller?
om man sitter och rider på ett skarpt bett hela tiden som jag skrev i inlägget och drar i munnen så får hästen sår i munnen och då förstör man väl munnen.

ja det är väl klart att det beror på vem som rider men så du menar att du rider på skarpt bett för att annars så sitter du och drar hästen i munnen då eller?
grejen är den att om du sitter och rider på ett skarpt bett mycket så blir ju inte hästen precis mjuk och känslig så när du byter till ett vanligt bett så kommer hästen att vara hård och det kommer ta tid att få den känslig.

så det spelar stor roll om man sitter och rider på ett skarpt bett hela tiden under en lång period.


sen nästa gång så kanske du ska läsa texten för där står det OM MAN ALLTID SITTER OCH RIDER PÅ ETT SKARPT BETT OCH SEN STÅR DET OXÅ ATT DET ÄR BÄTTRE ATT RIDA PÅ ETT SKARPARE BETT ÄN ATT SITTA OCH DRA HÄSTEN I MUNNEN.


tycker det är otroligt irreterande när folk inte läser hela texten utan bara rubriken och kolar bilder.


Kommentarer
Postat av: Amanda Josefsson- ponnyryttare & fotograf

jag förstår inte vad du menar med ditt "svar på tal"? Jag skrev ju i princip att jag höll med dig vad du skrev. du skrev ju att du tyckte att man hellre skulle ha ett skarpare bett än att sitta och dra, likså jag fast en annan formulering?! :O :P

2011-08-27 @ 15:46:24
URL: http://allroundponnies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0