What doesn't kill you makes you stronger

Cause baby you don't know a thing about me..


Tänkte dra upp det här men förutfattade meningar och att döma folk, när du träffar/ser någon så ser du ju den på ett visst sätt det är ju inte så att du inte tänker något alls om någon hälsar på dig klart du tänker den personen på ett visst sätt, det betyder inte att du säger något om det eller behandlar den på ett visst sätt utan även om du tänker den på ett visst sätt lär du känna personen och behandlar den rättvisst. Är det förutfattade meningar och att döma någon?
För isåfall finns det inte en enda mäniska som inte dömer någon eller har förutfattde meningar.

Men jag tycker inte det är förutfattade meningar eller att döma någon om du behåller dina tankar för dig själv, för dom ändras ju nästan aldrig när man lär känna personen.

Men om man behandlar någon på ett speciellt sätt för man tror den är så för att den kanske t.ex har ett visst märke på sin tröja eller så. Eller om man blivit illa behandlad av någon så har kanske denna personen något som påmminner om den andra personen och då tror man alla är så likadana drar alla över en kant.
Det är däremot att döma folk och ha förutfattade meningar, för då ger man ju inte ens personen en chans fast just den personen inte gjort något.




(jag och mamma på någon photo sak för ca. 2-3 årsen.)


Jag har bestämt mig för att visst jag kommer tänka något om personen jag träffar även om den påmminner mig om någon speciell person, ska jag ändå lära känna personen. För vem vet ofta blir man överraskad för att personen kanske är tvärtemot vad man tror? Det vet man ju inte om man bara bestämmer sig för "den här personen är såhär jag vet precis hur den är" då kankse man går miste om något bra.


Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0