Omkull ridningar..

Har gått omkull två gånger i mitt liv med en häst, ena gången med en häs jag red när jag var liten en sisådär 6-7-8 år. Och sen gick jag och Jasmine omkull förra året en gång för att jag hade inte hoppat henne på länge så hade jag lagt upp tre eller två kryss i rad på ca 20-30cm och så stegrade hon och kastade sig för hon tyckte det var så kul hon älskar ju att hoppa.
 
Så skulle hon stegra och kasta sig så föll hon på sidan över mig så jag fick henne över mig iaf. Men som tur är så hände det inget Jasmine skadade sig inte överhuvudtaget eller så så det var skönt, jag fick inte mer än en rejäl lårkaka så det var verkligen ingenting.
 
Men det är rätt äckligt att gå omkull med en häst/ponny, det är inte så himla många som varit med om det men har man varit med om det vet man hur äckligt det är när hästen bara försvinner under en.
 
Här är en film från den dagen inte på själva omkull ridningen men på hoppningen och hur hon var, men hon blev värre desto mer vi hoppade..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0