Gymnasie tankar

Vet att det är ett år kvar innan jag börjar gymnasiet nu men ändå bra att ha tänkt till lite vilken inriktning man vill gå osv. Men jag tycker att dom flesta som börjar nian nu har panik över vilket gymnasium dom ska gå för dom inte vet vad dom vill bli eller vilken inriktning dom vill gå eller så. Men ändå är det nästan ett helt år kvar då hinner man ju fundera ut något man behöver ju inte bestämma vilket yrke man ska ha nu, och gymnasie valet är inte det viktigaste valet i ditt liv som många verka tro.

Men nej det är det inte man kan läsa om osv om man ångrar sig så förstår verkligen inte varför alla har sån panik över det hela.
Desseutom är gymnasie valen till våren så man har hela sommaren/hösten och vintern att fundera på det man behöver inte akut veta vart man vill gå eller vad man vill bli nu.





(goa vänner som ställer upp på bild, haha klockren bild)



Jag har redan mina funderingar om vart jag vill gå osv, men inget som är helt bestämt utan jag kan mycket väl ändra mig innan gymnasie valen, men jag tycker att det finns mycket viktigare val i livet än vilket gymnasium man ska gå.

Om ni tänker efter ändå kommer ni sitta där om 15 år och tänka ååh så himla glad att jag prioriterade mitt gymnasium före allt annat nu har jag ett bra betalt jobb och inget saknas.
Det tror jag inte riktigt så fine jag förstår också att man ska tänka efter två gånger vilket gymnasium och vilken inriktning man väljer men ändå verkligen inte viktigaste valet i ditt liv.



Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0