Dagens ridpass

Red dressyr på ängen idag på lilla sessan, det gick super hon var jätte duktig :D
 
Riktigt stolt över henne, ängen är även perfekt för att förbättra hennes galopp  och stärka hennes bakben.
 
Men gjorde tempoväxlingar övergångar volter och sidvärs rörelser dels för att få ihop henne och för att se till så
 
hon verkligen lyssnade på mina hjälper vilket hon gjorde.
 
Men idag var hon lite pigg min lilla bus ponny bockade och gjorde lite andra glädje språng när hon fick galoppera
 
raksträckan på ängen i den fart hon ville.
 
Men det var inga problem att få tillbaka henne och komma till arbetet igen.
 
Annars blir det ju t.ex med Jasmine om man släppt henne (man kan aldrig släppa henne helt) för hon verkligen
 
sticker och då går det för jävla fort och då skulle man inte hinna få stopp, tror jag släppt henne helt 2 gånger under
 
dom 3 åren jag haft henne eller aa i augusti är det 3 år rätt snart ändå.
 
Men iaf så vill hon bara springa då och då går hon bara på sidan och kastar med huvudet som för att säga kom
 
igen nu matte nu galopperar vi!
 
Men Pitou sticker inte iväg på samma sätt hon sticker visserligen men samtidigt så blir hon inte lika taggad som
 
Jasmine utan det går att arbeta henne efter det.
 
Sötnosen <3
 
 
Pitous man som jag friserade faktiskt nöjd med den ändå, speciellt med tanke på att hon inte stod still så
 
älsklingen fick hålla i henne för det skulle gå att klippa henne <3
 
 
/kram
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Tack! Jodå, helt bra :) Vad ska durå göra under resten av sommaren? :D

2012-07-11 @ 20:30:36
URL: http://www.ponnykrach.blogg.se
Postat av: Clara - TopElite

Önskar dig en super bra kväll! Ta gärna en titt in på min blogg när du har tid!

2012-07-11 @ 21:15:18
URL: http://topelite.blogg.se
Postat av: Matilda höjer

Länka dej på mej blogg :D

2012-07-12 @ 01:57:34
URL: http://nattstad.se/mmatildaemmy

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0