Bett

Nu har folk börjat ha små bett på hästarna, det är det "nya" ridsporten börjat med eller vad man ska säga.
Att betten ska vara rätt små korta alltså, mina bett är normal stora men folk tycker dom ser stora ut ibland, inte alla men vet iaf en som sagt det till mig också.
Men Pitou t.ex kan inte ha mindre bett än det hon har då går hon med huvudet på snedden och rycker hon hatar när betten sitter så.
Utan på henne ska dom vara lite större annars går det inte.
Båda mina ponnys trivs väldigt bra med sina bett, Jasmine är jätte nöjd med sitt och eftersom jag provat flera bett på henne och detta eller hackamore trivs hon bäst med då går hon allra bäst.
 
Pitou visar väldigt tydligt vilka bett hon gillar och inte.
Men jag är absolut inte för det nya med "små bett" utan mot det förstår inte riktigt varför man ska ha små bett på hästarna.
Ser liksom inte att det finns någon anledning med det utan bara extremt onödigt ur min synvinkel det hjälper ju inte med något eller något alls.
 
 
Det går inte att ha mindre bett på henne det funkar inte då får hon damp xd min lilla damp ponny xd
 
 
/kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0