Plugg -.-

förlåt att jag inte bloggat på ett tag men har pluggat som fan till matteutvärdringen i dag:P
aja idag var vi och simmade på Oasen och skulle simma 500m i rad
var inte så jobbigt som jag tänkt att det skulle vara :P

aja igår så hoppade jag med Jasmine,
först så var hon sjukt taggad studsade och höll på
och sen så höjde vi upp det och hoppa en meter och just då kändes det som vi bara flög
jag hade glömt bort min höjd skräck för hinder och tyckte till och med att det var lågt :P
så vi hoppade en gång sen red vi mot det en gång till och hon var alldeles för pigg och som en påminelse att man inte ska njuta för mycket så sladdade hon in i hindret :/
aja sen så hoppade vi igen och då gick det bra :P
så nu taggar vi inför Orust på Söndag! där ska jag hoppa lag klassen som är L:C och sen L:B efteråt ;)



Outfiten igår sötan<3




Pitou fick vila igår eftersom jag bara hann rida en ponny pågrund av allat plugg -.-

men idag så red jag båda två ;)

Pitou hoppade jag idag, henne har jag bara hoppat en gång innan nu när jag fick hem henne så idag var andra gången sen jag fått hem henne.
Hon tycker det är så jävla kul att hoppa den ponnyn va galet hon gör glädje skutt och studsar både innan hindrernaXD
idag var inget undantag alltså helvete vad hon sög tag i hindrerna!
jag hade tänkt hoppa max 80 cm med henne men vi hade sånt jävla flyt att det blev att vi höjde
upp det till 90cm och hon bara flög över det och tyckte det var lika kul men sen så hände en liten rolig grej
hon hoppade lite stort som hon gör ibland jag var med i språnget bra var inte efter eller så och i landningen så vänger man åt vänster sen och när vi landade så gick stiglädret av! det gick liksom av! det upplöstes inte eller så utan det gick sönder!
kan ju säga att jag är glad att jag inte var på tävling iallafall :P
stretchade (stavning) efteråt tyvärr så glömde jag ta oufit kort på henne men men.
inte värt heller eftersom jag hade Bolemas Allround sadel och dressyr sadeln att välja mellan så jag valde allround sadeln och den ligger okej på henne men inte jätte-bra.
Sadeln mamma har beställt har inte kommit än bara :/


aja red ju Jasmine också lite senare.
Red barbacka på henne alla skydd förutom ett par rosa är i tvätten så tyvärr så blev det ett rött stall täcke Amigo och rosa skydd XD
aja när man är hemma så behöver man ju inte matcha igentligen även om jag brukar göra det så blir det annorlunda när sakerna är i tvätten :P
aja Jasmine var piggelin och studsade stod på bakbenen och lite så men
det är jag ju van vid haha lilla bus tjejen :)


aa ni ser ju vilken dålig oufit men men ibland blir det så :P


Seya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0