Dagen

har vart på dressyr tävling hela dagen!
när vi kom hem rakade mamma färdigt Jasmine benen och det som var kvar ;)
jag är jätte-nöjd med klippningen :P

men innan red jag iallafall på Jasmine eller ja när vi kom hem från tävlingen red ut på en något laddad ponnyxd
aja hon skötte sig rätt bra ändå :P


(på denna bilden är bara kroppen rakad inte benen eftersom vi rakade benen efter jag ridit)

Jasmines Outfit:

ländtäcke - Euqi någontin....
Lindor - köpta på ullared (otroligt bra lindor)
Sadel - morrison and nolan
träns - capriole
schabrak - fått i present av malou
och ett nova bett

en sak man ska tänka på om man rider med nova bett (silikon bett) med roterande ringar är att variera bett
det ska man göra i vanliga fall också men om man bara har dom nova betten med roterande ringar så får hästarna skav i munnen men om man variera funkar det jätte-bra ;)

sen efter vi rakat Jasmine red jag Pitou :P
red dressyr i paddocken, hon var lite stel sådär men lossnade efter ett tag och då gick hon bra
det hade kunnat gå bättre, men det gick ändå okej ;)


hade tagit av tränset och tänkte att det inte spelade någon roll om hon hade det på bilden eller inte ;)
lindor - från ullared
schabrak - ingen aning
sadel - Albion fälttävlans modell
träns - kieffer

hade ett ägg bett som mamma köpt till henne för några veckorsen
hon trivs jätte-bra med det ;)

sen så fotade jag lite porträtt bilder på Embla med mobilen ;)
haha dock så hade hon svårt att stå still så...se lite mellan fingrarna på bilderna om dom är lite suddiga eller så.... dom är även tagna med min mobil :P


fina Embla :)

hon var jätte fin i andra klassen i första också om man räknar med hur hon har varit xd


aja anyway!


Seya!

Kommentarer
Postat av: Malou

Roligt inlägg att läsa med mycket bilder! det gillar jag starkt! :D

2011-09-26 @ 08:39:13
URL: http://maloousan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0