bra tävlingdag :)

är riktigt nöjd med denna dagen ;)

i förklassen (L:C) så fick jag ett stop Jasmine har eftersom hon bedömt avståndet lite fel innan och gärna hoppat nära men kommit fr nära satt hon stannat men i första klassen så var hon helt lugn hon var bara fjompig men då
använde jag spöet på rumpan en gång och då hoppade hon och jag fick lägga till spöet på bogen några gånger innan vissa hinder men i första klassen så fick jag rida som F för att hon stod emot men vi kom igenom banan på 4fel
Rebecca som är med i mitt lag vann C-ponny klassen grattis tjejen bra jobbat! :D
sen var det Julia och Emma oxå Julia var felfri men det blev ingen placering men ändå bra jobbat;)
Emma petade ett i omhoppningen tyvärr men jätte bra ;)

sen i lag klassen så var det ända som fanns i mitt huvud vi ska vara felfria om jag så måste trycka över henne över vartenda hinder vilket var precis vad jag gjorde igen jag la till spöet på bogen när hon tvekade och när vi red mot näst sista och sista hindret som stod i följd på en raksträckaså var det näst sista en oxer och det sista ett plank
oxern var det så himla nära att hon stannade på men jag lyckades trycka över henne hamnade dock lite efter i språnget så jag släppte henne på långa tyglar så jag inte skulle dra henne i munnen men jag klämde som fan med skänklarna eftersom jag inte riktigt hann få tag i tyglarna men denna klassen nollade vi, Rebecca nollade och Emma nollade Julia fick tyvärr två stopp på näst sista för att hennes ponny inte gillar när det är en planka mitt i hindret med text men hon lyckades trycka över honom och slutadepå två stopp och några tidsfel
men vi behövde bara 3 felfria för att laget skulle gå till omhoppning men nu var det klart ALLA i laget gjorde sig klara för omhoppningen.

när jag kom fram i trav inne i manegen kände jag hur ponnyn taggade till men jag var ändå med ifall hon skulle stanna iallafall men hon var grymt fin och när jag red mot preem oxern så tog jag ut vänsterhanden för att peta till henne lite på bogen då hon tvekat på det hindret innan men saken var den att jag glömde peta på henne tog bara ut vänster handen :S vilket resulterade i att Jasmine trodde vi skulle rida bredvid i en snäv sväng till ett annat hinder så det var helt mitt fel, dock var Julia och Emma felfria Rebecca som vart felfri innan ramlade tyvärr av :( men jag pratade med henne och det gjorde ont när hon landade på bommarnaoch så men gick över sen som tur var! det hade kunnat sluta illa imed att hon landadei hindret :(

men Jag Emma Julia och Rebecca lyckades ta oss till en tredje placering med laget! :D
grymt tycker jag haha stenungsund orust och bulycke var med oi omhoppningen men alla fick 4 fel dock så rev stenungsund och orust och jag fick ett stopp så dom hade bättre tid än oss, men att komma 3:a av 8:a lag är inte heller så pjåkigt utan riktigt bra tycker jag ;)

men nästa gång taggar vi om :)


kommer att ladda upp filmer på alla ryttarna i laget men dom kommer upp här när dom är klara ska börja fica med dom nu ;)

Amanda fotade även så kommer komma upp foton oxå ;)


Seya!

Kommentarer
Postat av: Malou

Duktiga ni är! :) <3 skulle du kunna ladda upp filmerna på mig och Deddan också? :D <3

2011-09-11 @ 19:05:05
URL: http://maloousan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0