Tävlingen igår

var ju på Orust igår och tävlade och här kommer lite av dagen:

först så kom vi iväg i godtid vi åkte samtidigt som Emma B, när vi åkt en bit bakom dom så såg
vi att deras däck på transporten rörde sig i sidled så vi stannade med dom vid en busshållplats där det kom en gubbe och skruva åt däcket men det funkade inte däcket rörde sig fortfarande så vi stannade vid närmaste mack, jag föreslog att dom skulle lasta om Pegasus så han inte tyngde ner däcket ännu mer eftersom det skulle kunna smälla :O
åkte till nästa mack kollade lufttrycket i däcken på deras transport och fyllde på lite sen drog vi iväg mot tävlingen igen men däcket rörde sig fortfarande så dom åkte in till en gubbe och bytte däck men då var vi tvungna att fortsätta eftersom mamma är lagledare och jag hoppar C-ponny.

och plötsligt hade vi inte alltid i världen längre men vi kom ändp bra, men det var tur att varken jag eller Emma B skulle hoppa förklassen utan att vi skulle hoppa lagklassen och en efterklass i L:B istället.
men vi hade ändå bra tid på oss när vi kom jag gick och anmälde sen kollade dom som hoppade bland annat dom i mitt lag som hoppar D-ponny eftersom jag missade Rebecca och Paavis.

men när jag red fram kändes ponnyn jätte taggad och verkligen ville hoppa hon koncentrerade sig bara på mig och hindrerna. när jag kom in på banan kändes det bra ponnyn gick fram och jag la henne rätt på vartenda hinder.
Hon flög över som en studsboll och vi var felfria innan hade Rebecca startat och hon hade också nollat så vi behövde en nolla till efter mig men vi blev fyra! ;D för både Julia och Emma nollade sen.

Omhoppningen:
man går ju till omhoppning om tre i laget är felfria och vi var fyra som var felfria så vi var till omhoppning, Rebecca hoppade innan mig och Paavis rev ett hinder så fyra fel men jätte fin ritt.
Jag var jätte nervös som jag brukar bli och insåg när jag gick in på banan att jag inte riktigt kunde banan men ponnyn laddade och jag hittade ettan gjorde en rätt bra sväng till bågen som var tvåan och trean i omhoppningen sen var det fyran sen så hade jag planerat en jätte bra sväng till femman men efter fyran så glömde jag vilket hinder som var femman men kom på det sen men då hade jag missat min sväng men vände innan jag ridit runt alla hinder så var felfri iallafall vi hade tre felfria men landvetter och stenungsund hade också tre felfria men dom hade bättre tider antagligen lite pågrund av att jag tabbad mig lite men men vi kom tre igen och nu ligger vi två inför finalen stenungsund leder :P

L:B:
hon var fortfarande pigg och så så jag körde på rätt snäva svängar i omhoppningen sen när vi skulle till tian så svängde hon innan mig så på stället XD aja hon hoppade men bytta galopp över så hon petade sen elvan och sen i mål, vi hade snabbast tid men hade ju tyvärr ett pet men men ananrs hade jag vunnit, men är jätte nöjd men henne ;)


här är videon från alla klasserna ;)




kritik? :)


Seya!

Kommentarer
Postat av: Mikaela √

Bra jobbat! ♥

2011-10-03 @ 16:10:45
URL: http://mikaeaobolema.blogg.se/
Postat av: Malou

Sv: Eftersom jag redan har än så spelar det ingen roll :)



Ser jätte fint ut! Synd med petet! <3

2011-10-03 @ 19:12:10
URL: http://maloousan.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Det såg jättefint ut! :D

Jag tycker ni har utvecklats jättemycket tillsammans! :D

2011-10-03 @ 20:24:03
URL: http://skogensgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0