somewhere it have to start...

någonstans måste man ju börja så vi börjar nu då ;)
kommer antagligen komma fler sånna här inlägg då jag tycker dom är roliga att skriva;)

tänkte tipsa lite när det gäller att fokusera t.ex när man tävlar för det är väl då man är mest nervös :P
jag har tyckt det vart lite svårt att få riktigt fokus innan så det är ju lite en vana sak också
men iaf så är det väldigt skönt att kunna stänga av allt runtomkring säg och vara fokuserad på hästen
och banan.
Men iaf så har jag ett tips till er som jag kan dela med mig av som funkar väldigt bra för mig iaf, detta funkar till blåbärshoppningar som till nationell nivå.
Detta hjälper om man är väldigt nervös eller har svårt att fokusera vilket kanske resulterar i att man glömmer banan eller blir så spänd och passiv att man glömmer hålla om med skänklarna och rida så hästen kanske stannar eller springer förbi hindret.
När man går en bana så ska man ta till sig vad dom runtomkring en säger om det har med din ridning eller banan att göra som låter klokt.
Men när jag gått banan ordentligt minst 2 gånger så jag känner att jag kan rabbla hindrernas färger och så så går jag ut och sätter mig vid transporten blundar och går igenom den igen sen lastar vi av och leder henne en stund så att hon blir varm.
Sen rider jag fram och när jag skall hålla mig beredd så går jag och ställer mig utanför manegen med Jasmine blundar går igenom banan.

När jag kommer in på banan så pekar jag på alla hindrerna  ordning tar tid på mig den tid jag behöver även om jag fått start signal stressar inte man har liksom 40 sekunder på sig innan man måste ha ridit över start linjen.
Men efter jag gått igenom banan så tar jag ett djupt andetag stänger av allt och rider sedan mot första hindret.
Hahaha nu har jag till och med sånt fokus att jag hör inte vilken låt det är som spelas längre men när jag red på Råda (det var innan jag lärt mig fokusera riktigt) då spelades om sanningen ska fram XD

men det är mitt tips till er kommer antagligen tipsa lite mer senare ;)




haha lite bildbomd :)

men tycker ni ska försöka läsa genom allt även om det är ett långt inlägg och ta åt er av det som står där för många känner nog igen sig lite av det att ha svårt att fokusera ordentligt :P

Vad tycker ni om såna här inlägg? roliga att läsa? skit tråkiga? Hiss/Diss?


Seya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0