frågestunden avslutad!

Julia<3
har du någonsinn gått omkull med en häst?
och har du någonsinn brutit något och om du har det hur länge har du haft gips?
blev du inte rädd?

hej julia!
aa det har jag gick omkull med Jasmine för någon vecka sen bara då hon stod på bakbenen och slängde sig och så så hade hon förbrottom en gång så hon kastade sig satt jag hamnade under henne. men båda mår bra
Jag bröt mitt vänstra ben för ungefär 3 årsen då Bolema sprang över mig när hon fick en stöt av elstängslet.
Tror jag hade det ca. 12 veckor.
Jo men inte för hästar eller ridning utan för att få stötar av elstängsel vilket jag inte var innan.



bild på mig när jag var 11 år och hade gipset, som ni ser fortsätter det tills benet tar slut;)

jennifer ♥
hur gammal är du?
senaste kärleken?
drömland att åka till?
favorit djur förutom häst?
bra blogg :D

Hej Jennifer!
Jag är 14 år.
Haha är kär nu ^^
hm den var svår... men vill åka till Tyskland, Belgien, Grekland och Frankrike
då måste jag säga hund
tack kul att du gillar den ;)





Johanna                                                   Hej Johanna!
Ungefär hur många läsare har du per dag?       Jag har ca. 50-60 besökare om dagen när jag bloggar.
Tycker du någonsin att det är jobbigt att behöva åka till stallet? Ja abslout ibland har jag ingen lust alls det är rätt mycket slit när man har tre ponnys att ta hand om varje dag.
Vem är din idol inom hoppning och dressyr? I hoppningen är det Douglas Lindelöw och Rolf-Göran Bengtsson och i dressyren är det Jan Brink och Patrik Kittle.
Vad är det högsta du någonsin hoppat?       Det högsta hinder jag hoppat är på Jasmine och vi hoppade 110.
Hur högt har du hoppat med Jasmine och Pitou?             med Jasmine har jag hoppat 110 och med Pitou 100.
Dressyr eller hoppning?                      Hoppning
Har dina hästar vilodagar eller rids dom alla dagar?      Dom har vilodagar eftersom jag anser att det är skönt både för dom och för mig att inte rida en dag i veckan.
Hur många ggr i veckan hoppar du?          Det beror på men oftast 1-2 gånger i veckan
Hur många ggr i veckan rider du ut?         Det beror på ibland 4 gånger ibland mindre planerar inte så.
Hur gammal är Jasmine?                Jasmine är 24 år nu
Hur gammal är Pitou?                     Pitou är 8 år





Josse                                    
Vem tränar du för? :)
Hej! Vad tycker du är bäst att lägga upp på bloggen? Bilder eller filmer? :D

Hej Josse!
Jag tränar för mamma
jag tycker det är kul om man blandar med båda men film är nog roligast eftersom ett kort bara är en ögonblicks bild.




Evelina<3
Nu när du inte rider Bolema så mycket, ska du inte tävla några dressyr clearrounder med henne längre på Bulycke? :P

Hej Evelina!
Nej tyvärr blir nog inte så

Vad tycker du om Nellie Berntsson? :)

En söt liten 11 årig tjej som driver en stor blogg och har söta ponnys

Hur har Pitou / Jasmine förändrats under den tid dom lämnat ridskolan & kommit till dig?

Jasmine har jag ju haft i 2 år redan och hon har ju förändrats galet mycket hela hon
gått från lugn ridskole ponny till het tävlingsponny som nu hoppar felfria L:B utan problem.
Pitou har förändrats ja men har int haft henne så länge en så tror hon kommer änras mer.

Vad är det högsta du hoppas med Jasmine & Pitou?

110 cm med Jasmine 100 cm med Pitou

Favorit affär att shoppa kläder i? ;) (vanliga inte ridkläder)

Har ingen speciell affär igentligen utan tar det jag tycker är snyggt och sitter bra typ men köpte ett par super snygga jeans från missäy för inte så länesedan.



Amanda
om du fick vara en annan person under en hel dag, vem?

Hmm vet inte men hade velat prova att vara Douglas Lindelöw

Josse
Hej!
1. Varför bloggar du?
2. Är det du som har gjort den headern?
3. I vilket program har du gjort headern i?
Kram

Hej Josse!
Jag bloggar för min egen skull tycker det är kul att gå tillbax och se vad man tänkte och tyckte då.
Ja jag har gjort headern själv.
Först så fixade jag ljuset och sånt på varje enstaka bild sen la jag ihop dom och sen fixade jag texten i picnik.




Malou
ditt värsta hästminne?
Favorit låt?
Bästa med Pitou?
Sämsta med Pitou?
Kom inte på några fler :P <3


Hej Malou!
Mitt värsta hästminne måste vart när jag bröt benet för då var jag själv och ingen kom förs typ 15 minuter efter och jag försökte ställa mig upp men det gick inte och sen kom det någon som hittade mig fast min pappa sa hela tiden "det är ingen fara svullnaden går ner bara en stukning" så jag försökte gå på benet hela den dagen men det gick inte så dagen efter åkte vi till akuten och då var det rätt rejält brutit.

Ändrar ju musik smak hela tiden men just nu är det "What makes you beautiful" med One diraction.

Att hon är så gosig och hela tiden vill lära sig saker.

Att hon tycker det är så läskigt att hoppa när det blir högre.



Mikaela ♥
Din favorit färg på hästar?
Vad är det bästa att göra i stallet?
Vilken häst har finast färg i stallet?
Hur länge har du ridit?
När går du upp innan skolan för att fodra hästarna?
Vad är det värsta som har hänt dig bland hästarna?

Hej Mikaela!
hm... gillar isabell, skimmel, fux, svart, skäck och mörkbrun men favoriten är nog Isabell och Fux
rida helt klart men gissar att du syftade på sysslorna och isf mocka för det blir så fin efteråt.
Jasmine för jag gillar Isabeller
Jag har ridit sen första gången mamma satte mig på en häst när jag var 3 månader så ha hållt på med hästar hela livet.
Hahaha! det är jag för lat för ^^ pappa jobbar tidigt så han brukar fodra jag brukar gå upp vid halv åtta ibland åtta och väldigt sällan sju.
När jag bröt benet läs ovan.



Amanda Josefsson
charre chaz chaz vs pirågen? DU MÅSTE välja vem du hade valt att sälja. du får inte säga: "går inte". du MÅSTEMÅSTEMÅSTEMÅSTE välja. :)
vilka bloggar läser du dagligen?
om du hade fått välja vilken häst i Sverige du hade velat ha, vem?
din favoritfrukt?

Hej Amanda!
haha ja Jasmine ^^ hade jag valt.
Läser dom som kommenterar ;)
Jasmine! för det är en helt underbar ponny och hon har gett mig så otroligt mycket.
min favvo frukt är apelsin



Seya!

Kommentarer
Postat av: Josse

Haha, tack för svar<3 :)

2011-10-22 @ 14:45:42
URL: http://pafyraaben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0