dagen..

hej sitter nu och kollar på CSI NEW YORK!
älskar den serien ;D
men har ju haft SO prov som det gick rätt okej på tror jag :P
har sedan vart i stallet hela dagen och pysslat har även jobbat med Pitou horsemanship
hon är ju sur när man ska ta henne i boxen om hon inte vill komma ut själv.
Så jag gör så att jag går in i boxen vänder mig om så jag står med ryggen mot henne och bara låter henne vara
tills hon säker kontakt själv och kommer fram då berömmer jag henne och hon får godis ;)

Hon var så söt idag så ni anar inte!
hon kom fram och började snusa (lukta) på mig försiktigt först på benen sen ryggen osv. tillslut så la hon mulen på min axel <3
sötan :)



men iaf red Jasmine först red ut galopperade jag lite grann och snart kommer jag rida henne som vanligt ;)
så himla skönt så ni anar inte!
benet var inte svullet alls idag ;D;D;D
hon kan ha fått en spark där men vi vet inte säkert, så ni lindat jag frambenen och måste se till att det är rent på det benet såret är.
Såret har börjat läka ihop jätte fint nu :)
känns bra att vi ringde till Kicki Sander (som har hand om GP ponnyn) och bad om att få byta kvalplats ;)
Men Jasmine var lite pigg såklart när vi red ut men ändå hanterbar inte sådär galet pigg liksom ;)



Sen red jag Pitou sm jag även hoppade lite.
Hon var jätte fin hon tyckte det var skitkul ;)
vi kommer bara längre och längre det är inte höjden som hon har problem med hon kan hoppa lite högre men det är ju den spärren hon har att hon är rädd att man ska dra henne i munnen :P
men nu hoppade vi 85 och hon flög över.




Seya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0