Blogg "världen" "internet"

Innan man börjar blogga och ge sig in i bloggvärlden, måste man vara beredd på att ta en del skit för det får man göra
eftersom det finns folk på internet som försöker lyfta upp sig själva genom att trycka ner andra.
Nu gör ju såklart inte alla det men tyvärr är det alldeles för många som gör det.
Och det som jag är mest chokad över är att det finns vuxna som sitter bakom en skärm och gör sånt.
Och även om man blir sårad och känner sig ner tryckt pågrund av en taskig kommentar så
får man inte dras med för mycket i det utan då är det bättre att visa att såhär är inte okej att göra
men jag kan slå ifrån mig det.
Om man gör det så visar man att är stark  och kan vara i bloggvärlden.
Självklart får man försvara sig och så men jag tycker man ska tänka på att man
aldrig ska sjunka till deras nivå.
Så t.ex får jag en taskig kommentar så visst så kan jag försvara mig själv men
jag skriver inte efternamn och vem jag tror att det är och så för då är man på deras nivå.

Och att bli uthängd på en skvaller blogg för t.ex att man är tjock osv. är ju en av dom saker som verklien inte är okej att skriva om.
För visst kul att det finns skvaller bloggar så länge dom inte går över gränsen för det finns en gräns för vad som är okej och inte.
Det finns en gräns för hur mycket skit en människa kan ta och hur mycket en människa kan skaka av sig.
Når man en sån gräns tycker jag att om man känner att man verkligen mår dåligt och inte orkar mer att man ska lägga ner bloggen ett tag.
Vissa som har skvaller bloggar säger ju "men jag har bara spelat en roll" men vad man än gör som DU gör själv mot någon annan är ändå DU som gjort det är ju en själv som gjort det man kan ju inte skylla ifrån sig på någon annan för något man själv gjort.
För hur mycket man spelar en roll så ska man ändå står för vad man skrivit sagt eller något för det är ändå en själv som gjort det.

Jag skulle aldrig gå in på någon annans blogg och kommentera elakt eller en kommentar som försökte trycka ner någon annan, NEVER NEVER.
Jag har en blogg för min egen skull och för att jag ska kunna gå tillbaka och jämföra ridpass utveckling m.m sen jätte-kul med kritik men det finns gränser för vad som är kritik och vad som är nertryckande.



så behandla andra som di själv vill bli behandlad och skvaller bloggar tänk på vad som ni själva tycker skulle vara okej att vara med i själv även om ni spelar någon "roll" så är det ändå ni själva som är skyldiga tänk på det.

sist jag skrev ett sådant här inlägg så var det någon anonym person som tyckte det var kul att gå in och skriva ner tryckande kommentarer på andras bloggar med mitt namn och min bloggadress i, men jag kan säga att får ni en sån kommentar så är det inte jag som skrivit den för jag skriver inte sånt!

och ta inte åt er av vad en sån no lifer gör!

Seya!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Superbra text! Håller helt klart med dig! :))

2011-10-11 @ 16:00:31
URL: http://skogensgard.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2012-01-12 @ 22:53:30
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0