when thethe body don´t do what the brain says instead it´s following the heart

Vad uppnår man igentligen med at tklanka ner på andra? mår man bättre själv av det? ser man bättre ut? blir man mer nöjd med sig själv?
eller vad är det som får så många att trycka ner andra, inte alla som tryckt ner någon men tror dock alla har blivit nertryckta av någon nån gång.
Tror även att många gjort det omedvetet att man ska säga nått som är på "skämt" men personen tar det på allvar det är ju lätt hänt fast man igentligen inte menar det.
Annat som leder fram till sånt är avensjuka som jag tror leder fram till dom flesta fall när det gäller sånt.
Vissa kanske gör det för att vara Elaka och tycker det är kul att se någon annan må dåligt,
det finns massa människor som letar fel i andra fråga mig inte varför för det har jag ingen aning om.. och om man nu ska leta fel i varandra och om vi t.ex tar mig då som det finns 9999999999999999999999 fel med säkert fler om man kollar så men hur kul blir det om alla skulle säga det till mig hela tiden??
tänk er själva det hade ju inte inte vart så kul liksom man hade ju blivit rätt sårad, och det är ju jäkligt jobbigt att leta fel i folk också om man gör det kan man inte ha ett roligt liv..

Det blir roligare och lättare om man ser vad man gör rätt istället och om man stöttar varandra istället för att trycka ner varandra. Man kommer mycket längre i livet då;)



Desto mer skit man får desto färre personer litar man på och ju svårare blir det att faktist lita på någon.
Många som säger "ensam är stark" men man blir inte starkare "ensam" för det kommer alltid något som får allt i obalans igen.
Även om man blivit sårad djupt av någon och får svårt att lita på folk och att
visa känslor osv så kommer det nått som gör att man litar på folk iaf och att man pratar fast man bestämmt att inte göra det.
Men det kommer komma något som du tror du kan lita på men som sedan nästan knäcker dig...
Livet är inte lätt och enkelt hela tiden den som intalar sig själv det kan känna sig blåst för så är det verkligen inte.
Men dom riktigt bra stunderna är det som lyfter upp det hela.

Man är riktigt stark om man tar sig igenom allt som följer efter det sen själv.
Det är bra om man har någon som man vågar prata med men det är inte alltid man vill
berätta för någon om sina problem
eller att man mår dåligt.
Det är inte säkert att man vill säga det till någon som man litat på innan
och som stöttat en.
Men det sämsta man kan göra är att hålla det för sig själv då känner man sig otroligt ensam.


varför vill du stå med mig i regnet?<3


Igentligen vill man inte ha någon som pratar utan bara någon som lyssnar
inte invänder eller tycker och tänker saker "gör si, gör så"
det bästa är när dom inte har någon åsikt bara finns och låter en
prata även om det tar timmar, skyndar inte har inte bråttom.
Någon som alltid finns där för en oavsett hur hårt vinden blåser.

hästarna ger en en ny chans varje dag även om man inte förtjänar det.

* Jag lät han in
jag lät han ta
jag lät mig tro vad han än sa
Jag lät det gå sväva på moln
tills han slet mig i stycken spotta på mina sår



Seya!

Kommentarer
Postat av: Malou

Livet är som en karusell och mycket av det som gör det är faktiskt människor runt omkring. Som tur är så brukar man ha människor runt om en som faktiskt finns där och lyssnar! jag kommer alltid finnas och lyssna på dig! <3

2011-11-17 @ 14:19:11
URL: http://maloousan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0