svar på kommentar!

Evelina Jonasson om Dagens ridpass:
''det går bara bättre och bättre och tillslut låg hindret på 100cm vilket är enorma framsteg med henne eftersom hon innan inte ens gått över en bom ^^''

Det där med att hon inte gått över en bom, skulle du kunna förklara de lite? :P

Svar: jo självklart kan jag förklara det.
När jag köpte Pitou så ville hon inte gå fram till en bom överhuvudtaget.
Hon började springa baklänges och sparka. Då tycker iaf JAG att det är enorma framsteg att hon hoppar 100cm nu utan problem
Och detta beror på att hon är rädd att man ska hålla balansen i tyglarna över hindret alltså så man drar henne i munnen. Vilket hon har varit rätt utsatt för, men så blir det när det är många olika som rider hästarna. Det kan vara svårt att anpassa sig till hästen man rider på när man inte rider den så ofta. Och som det är just nu så är hon en enmänniskas häst alltså alla kan inte hålla på med henne som det är just nu. För som du vet har hon ju vart lite grinig i boxen och när man rider men det är nästan borta nu men det är bara jag som får ta henne i boxen när hon har mat.
Men desto erfarnare hon blir och vi lär känna varandra osv. så tror jag att vem som helst skulle kunna hålla på med henne och så eftersom hon är ju inte elak på nått sätt utan bara osäker och missförstod ;)




Kul att ni tar upp lite disskusioner ;)

Seya!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Red själv Pitou när hon bara stått på bulycke i två veckor, och under den hoppträningen studsade hon över nästan 110 som den smidiga häst hon är. Insåg dock efter fem minuter på ryggen att denna häst skulle bli halt inom ett år, på grund av att hon har lite "attityd" om man ställer lite högre krav än hon ville.

Blev väldigt glad när jag läste att du köpt henne, mycket med tanke på hennes egna hälsa.

MSV hopp borde hon klara av! Lycka till ;)

2011-11-11 @ 18:06:06
Postat av: Evelina Jonasson

okej bra skrivet :)

2011-11-11 @ 23:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0