Ryttare

Blir så otroligt trött på när det går lite dåligt för visa så skyller ryttarna på hästarna.
Om hästen stannar ut sig beror det igentligen på att hästen är dum eller sin egen ridning?
Så många som skyller på hästarna för att dom vill framstå som bra ryttare omen hästen gjorde si och så och var dum.
Men jag kan ju säga att själv tycker jag bara att det visar vilken okunskap man har,
Eftersom hästen går som man rider.
Om jag är på en tävling och Jasmine stannar på något hinder så har jag alltid någon som filmar så jag kan se hur det gått osv. och då kan jag se på min ridning vad det var som gjorde att hon stannade varför vad som ledde till det.
Hur jag red fram till hindret.
Men om jag skulle säga nä det var Jasmines fel hon gjorde inte som jag sa.
Det är bara töntigt ju det är aldrig hästens fel det är alltid ryttarens fel alltid alltid.



Så om det är någon man ska bli arg på är det sig själv eftersom det var en själv som gjorde fel.
Självklart kan visa hästar vara svårare att rida än andra men det är fortfarande inte hästens fel.
Jag hatar människor som tror att dom framstår som bättre om dom gör så.
Då har man fått helt fel uppfostran och ridgrund.



Så när ni är ute och tävlar eller rider överhuvudtaget och ni tycker det går dåligt be någon filma er så ni kan se efter tävlingen/ridpasset hur eran ridning var den dagen.
För aldrig hästens fel aldrig.

tävling där det gick dåligt..


kan säga att min ridning här var hel kass jag skulle hjälpt henne mycket mer ramat in henne höjt tempot lagt henne bättre mot hindrerna.



Här red jag mycket bättre la henne rätt på hindrerna var med i sprången hade bra tempo.
Skulle dock drivit på direkt när jag kom emot kombinationen och lagt på skänkel lite extra och ramat in henne till nästa :P


Seya!


Kommentarer
Postat av: Josefin

Håller med dig! Hoppas dock inte jag framstår som

En sånhär person haha, kmr inte ihåg va jag sa till dig när du fråga hur det gått :p

2011-11-14 @ 22:48:38
URL: http://ledner.blogg.se/
Postat av: Josefin

Haha men Gud detta borde verkligen va riktat till mig? Usch känner mig jättedum för alla fel jag & min ponny får är ryttarfel vilket tydligt står på min blogg.. Hoppas inte du syftar på bl.a. Mig för är så medveten om mina fel men eftersom de handlar om att ja har kasst sjförtroende så är ju inte de nåt ja berättar utan privat typ... Haha aja ville bara förklara för tål inte folk som piskar & blir arga å skyller på ponnyerna ..

2011-11-14 @ 23:02:12
URL: http://ledner.blogg.se/
Postat av: Malou

Jag skulle aldrig skylla på Deddan! ALDRIG! Det finns vissa saker som jag inte kan förstår varför han t.ex stannade men det är ju inte hans fel utan jag som gjort att vi missförstår varandra ;) <3

2011-11-15 @ 19:38:51
URL: http://maloousan.blogg.se/
Postat av: Hanneh

Tack så jätte mycket för din fina kommentar Sara! :-)



Bra inlägg, håller med dig! :)

2011-11-20 @ 22:20:01
URL: http://coronaonslow.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0