Klubbmästerskap hoppning 2011 med Pitou

haha mitt mål för denna tävlingen var att komma runt banan på Pitou detta var trots allt första gången vi var ute ;)

Clerounden första klassen:
jag red henne i undertempo fick inte fram henne dressyr red för mycket innan.
Travade in på ettan det gick bra hon hoppade fint rider mot tvåan men red som sagt i undertempo
och skulle ramat in henne när jag visste hon tyckte det var äckligt så fick ett titt stopp där men rider på igen hon hoppar bra. Hon hoppar alla hinder bra fram till femman som är ett vågplank och står på en båge
och det står en människa i hindret brevid som hon kolla på och jag lyckades inte rama in henne ordentligt så blev även ett stopp där. Men vi kom runt hela banan som bestod av åtta hinder varav två var titthinder et tmed konor i som hon hoppade utan poblem och sen våglanket som stod på bågen som vi kom fel på.
Nöjd med henne efter denna klass vi nådde vårat mål ;)



KM:et:
haha vet att ni kommer skratta ihjäl er nu....
Har höjt tempot till denna klassen så det gick bra och hon var mer på och så.
Hoppar första hindret perfekt men börjar bocka efter och studsa inte sparka för att hon inte vill eller så utan hon galopperade i full fart samtidigt som hon gjorde sina små söta fölbockningar med frambenen vid mulen vilket gjorde att när hon bockade hela vägen till tvåan så hamnade sadeln på halsen XD
jag tänkte va fan hände först och var påväg att sitta av men gjorde halt och fixa det själv men gör en volt då hade inte gått att hoppa men sadeln ligger fortfarande lite fel så ett stopp där rider på en gång till hon hoppar och resten av banan gick som på räls :)
Fick totalt 8 fel i denna klassen 4 pga. att jag gjorde en volt alltså korsade min ridväg sen 4 fel för stoppet.
Men är supernöjd men henne hon har inte tävlat så mycket heller så det var lite nytt för henne med transport och grejer men hon var nyfiken och tyckte det var jätte kul :)

juste km:et var stilhoppning haha fick ju inte dom bästa poängen när sadeln åkte fram osv XD
aja men fick en 8 för tempot och rytmen XD sen fick jag en 6:a och resten 7:or så 49 stilpoäng sen minus fyra för dom andra felen så totalt 45 poäng haha stilen var dock inte vad vi satsade på :)


Btw jag har filmer från båda klasserna något ni vill se? :)
och filmerna från halloween hoppningen kommer snart :P

Kommentarer
Postat av: Josefin

Tycker ni va jätteduktiga :)

Sv: eh.. Jaha oj va pinsam jag var nu, men då förstår jag haha ;) kan inte annat än å hålla med dig för hörde en hel del som la allt på ponnyn!

2011-11-15 @ 00:02:16
URL: http://ledner.blogg.se/
Postat av: Mandy

Haha smidigt!!



Sv: jag tycker inte att jag har så lätt för att släppa saker, men tack så mkt ;) söt! <3

2011-11-15 @ 09:53:48
URL: http://mmandieh.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag vill se film!! :D

2011-11-16 @ 20:25:03
URL: http://skogensgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0