Hopptävling på Uddevalla ryttarförening

var iväg och hopptävlade med Jasmine idag hoppade en regional L:C och en regional L:B

L:C
jag fick inte fram henne som jag ville men vi nolllade grunden men fick ett stopp på första i omhoppningen
och då tog jag det lugnt resten så fick öven ett tidsfel...
så NOLLA i fas 1 och 5 fel i fas 2 (omhoppningen)
men nöjd med rundan hon blev lite flack till första omhoppnings hindret så jag skulle rätat ut henne lite och drivit på osv.

L:B
Hon var super fin kom till kombenationen där hon krånglat dom två tävlingarna innan en kombination med två galoppsprång emellan hon backar av med jag skänklar som en galning emellan så vi kommer över blev dock tre språng emellan men spela roll, sen var det omhoppning och jag undrar vart i hela världen min "lugn och fin runda" tänk tog vägen hästen tagga till och svängen till första omhoppnings hindret (8:an) blev för snäv trodde inte hon skulle hoppa där... men det gjorde hon :D men tror jag tappade ridningen då till nian som stod på båge för jag var så förvånad att hon hoppade åttan... fick ett stopp på nian tian var precis i samma sväng.. korsgalopp/travade gick inte att hoppa så ett stopp där med därmed uteslutna i omhoppningen fas 2 men hoppade tian och gick sedan ut.
så NOLLA fas 1 och sen tog nog vinnarskallen över lite.. så utesluten i omhoppningen det blir man efter 2 stopp på regional.

men stoppen skedde pågrund av ryttarfel så jag måste helt enkelt slärpa till mig ;)
aja jätte-nöjd med ponnyn iaf :)

film kommer så småning om (om jag orkar kommer den imon)




Seya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0