:)

Anonym:
Red själv Pitou när hon bara stått på bulycke i två veckor, och under den hoppträningen studsade hon över nästan 110 som den smidiga häst hon är. Insåg dock efter fem minuter på ryggen att denna häst skulle bli halt inom ett år, på grund av att hon har lite "attityd" om man ställer lite högre krav än hon ville.
Blev väldigt glad när jag läste att du köpt henne, mycket med tanke på hennes egna hälsa.
MSV hopp borde hon klara av! Lycka till ;)

Svar: denna tjejen förstod precis vad jag menade, jag menade inte att ponnyn inte kunde hoppa innan jaf fick henne eller nått sånt. Utan menade att eftersom hon är som hon är är hon inte lätt att rida någonstans när man börjar ställa krav på henne. Och jag tror vad jag har sett på denna ponnyn att hon tycker det är svårt och jobbigt att ha många olika som håller på och rider och grejar med henne.
Och för att kunna rida henne och bygga upp henne ordentligt satt hon blir stark måste man lyssna på henne också försöka förstå henne se det lite från hennes håll.
Tycker det var bra av ridskolan att se att ponnyn inte trivdes på ridskola och låta mig köpa henne :)
tack man vet aldrig vad som händer! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0