Presentation

Hejsan!
det har kommit så många nya läsare så tänkte skriva en presentation ;)

om mig:
jag heter Sara är 14 år och bor utanför gbg, jag red innan jag lärde mig gå bokstavligen, första gången jag satt på en häst var när jag var 3 månader, jag red på Bolema långt innan jag började rida på ridskola. Och jag red även en ponny som hette Norita som var en ursnäll fjording, Norita blev 38 år gammal när jag började rida henne så var hon redan 25 år ungefär.
och jag är ägare till världens Bästa d-ponny och världens bästa c-ponny






Om Bolema:
Bolema är en 23 årig arab som min familj haft i 20 år!
Bolema och jag tävlar dressyr tillsammans dock inte på så hög nivå utan än så länge har vi tävlat l:b i dressyr innan detta året är slut så har jag planerat att starta en l:a med henne.
Bolema är en maxad D-ponny, Bolema är jätte-härlig att rida om man väl vet vart knapparna sitter det är en ponny som man verkligen måste rida deet går inte att åka runt på henne!
jag kan ju säga att av dom kompisar som suttit på henne så har dom haft henne i form max 10-20 sekunder.
Bakkärran fixar hon ganska bra själv hon trampar alltid under sig, men man får balansera upp henne går som sagt inte att åka runt på.




Om Jasmine:
Jasmine är en 24 årig welsh korsning, som innan jag köpte henne gått på ridskola i 10 år!
Jasmine älskar att tävla hoppning och vi har tävlat l:b tillsammans men innan detta året är slut så vill jag starta en l:a med henne, men det är helt mig det hänger på höjden för henne är inga problem.
Jasmine är väldigt känslig för både skänkel och hand, och ganska svår att rida i form och balanserad.
Jasmine är en C-ponny på 136,2 cm ("mellan" c-ponny) Jasmine är helt underbar att rida om man gillar hästar med mycket motor i!
hon är ganska het att rida (dock inte alltid) men hon är aldrig seg,trög eller lat utan alltid framåt kan bli stark ibland och köra ner huvudet mellan frambenen och ta bettet.







På bloggen kommer ni att få läsa om:
på bloggen kommer ni att få läsa om mig mina ponnies och våran utveckling tillsammans, och om vardagas grejor m.m
ibland kan det bli så att jag lägger upp lite önske inlägg, om t.ex ni som kommenterar skriver: hur är Bolema att rida? svara gärna i ett inlägg :) eller något liknande jag lägger även upp frågestunder m.m
alla kategorier kan ni jue se på sidfältet av bloggen





Bild på mig:

haha så ful man kan va XP

Bild på Bolema:

finisen <3

Bild på Jasmine:

finis <3

Bild på min kommande header fas ska ändr på den lite den är inte klar:


Seya!

Kommentarer
Postat av: elin

fin blogg



allt bra med dig ? :D

2011-05-04 @ 23:34:13
URL: http://hestoponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0