Häst simmning

vad tycker ni om hästsim?

själv tycker jag att det verkar vara en bra träningsmetod då hästen använder hela kroppen närden simmar.
och hästen har det naturligt i sig att kunna simma dom är faktist riktigt bra simmare.



visst ser det härligt ut?



båda bilderna är tagna från google.
simmning är ju ett bra sätt att träna hästen utan att den belastar sina leder.

men man ska ju inte sitta på en häst som simmar, vet inte varför men man har ju hört det varje gång vet ni varför mn inte ska sitta på när de simmar? är det för att man trycker ner den eller sjävl har jag ingen aning, men varje gång jag simmar med någon häst så simmar jag breve iaf.


men det är ju jätte nyttigt att låta hästen vada i vatten oxå då det blir lite motstånd när den går och sen så har jag hört att det tydligen är bra för hästens ben med saltvatten? men vet inte om det är sant.


Seya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0