Dagens ridpass

red i paddocken idag hoppade ;)
gick så GALET bra asso!
hoppade för min tränare (mamma) och vi hoppade femonhalvan och två räcken som vi gjorde banor av och oxern låg tillslut på 100cm och Jasmine bara pluppade över som ingenting.
men mamma förklarade för mig varför hon stannade sist och vad jag måste ändra.
Grejjen är att jag måste hålla om henne ordentligt och få en bra grundgalopp i henne satt hon inte blir matt i galoppen så man måste lixom se till satt hon har med sig hela kroppen al the time lixom! :)
men nu när jag vet vad jag ska ändra så blir det bättre.
Och sen så är hon starkare i vänstersidan än i högersidan beroende på att jag är starkare i höger sida själv som blir insidan och då har jag lättare att ställa henne där.
men eftersom det inte gått långt så är det hyfsat lätt att fixa.

men jag tränar även upp mig själv vilket kommer att hjälpa.
men nu taggar jag inför Söndag med Bohuscup final på Sotenäs Ridklubb.
jag var där och tävlade div.2 på hösten förra året och vill passa på att HISSA den klubben ;)


Dom hade bra annordnat med tydliga skyltar, och bra tids scheman dom var tydliga med när man kunde komma in på framridning och sånt.
Och man hade god tid på sig att rida fram.
Och sen var det väldigt trevliga funktionärer ;)
Det var en bra framridningsbana med bra underlag och den var rymlig.
Sen Tävlingsbanan (manegen) var också bra underlag trevliga hinder lite titt och sånt men väldigt roliga hinder och utstickande hinder trevlig manege och ja asso hiss till alla funktionärer och hela tävlings platsen ;)


Bild från Bohuscupen omg. 1


en bild från när jag tävlade Div. 2 förra året på Sötenäs ridklubb
ni ser ju att det är en väldigt trevlig anläggning ;)


Seya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0