Åsikts inlägg!

Barbacka ridning:
själv så rider jag bättre barbacka än med sadel visst låter det konsigt?
men saken är den att jag inverkar på ett bättre sätt och känner mig mer samhörig med hästen jag sitter på.
det är från barbacka ridningen jag kan tacka att jag har den balansen jag har (nu menar jag jue inte att jag har världs bäst balans, för det har jag inte men att jag ändå har en hyfsad balans iallafall.)


Och så länge det inte skadar ryggen på hästen att rida barbacka så varför inte?
men något jag undeviker att göra är att hoppa barbacka då jag absolut INTE vill landa hårt på ryggen efter språnget, jag har hoppat barbacka på Jasmine någon enstaka gång men komme rinte att göra om det.


Och sen en till sak jag skulle undevika när det gäller att rida barbacka är att rida barbacka på för tunna hästar/ponnies alltså om dom är smala och omusklade skulle jag verkligen akta mig för det då deras rygg är myckert känsligare.
jag tycker faktist att det är lite synd att det inte går att tävla dressyr barbacka för det hade iallfall jag gärna gjort då jag rider bättre och känner mig mera samhörig med hästen/ponnyn.


haha bjuder på en gammal bild XD





Seya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0