Jasmine

Jasmine kom till mig i augusti 2009.
Jasmine hade innan varit ridskole ponny väldigt länge och tröttnat på livet det var en chansning att köpa henne, för först köpte vi henne för att hon skulle pesioneras och typ bara promenad ridas ;)
men det ville inte hon utan hon blev istället galet pigg och då så var jag ju tvungen att rida henne ordentligt
annars sprang hon över en när hon skulle ut i hagen hon sprängde tråden ett antal gånger bara för att hon inte orkade vänta på att man öppnade grinden......
Här är en bild på första ridturen ;)


Hon skenade längs långsidorna i paddocken och jag fick lixom inte stopp på henne förs vi redan tagit ett varv på långsidan.
Och sen när hon varit hos mig ca.1 vecka så började hon sänka nacken och gå på tygeln som hon inte gjort på väldigt länge :P
Här har jag haft henne typ en vecka

Hon är känslig i munnen så hon tyckte inte det var kul att hoppa utan hon var rädd att man skulle landa i bakvikt och dra henne i munnen.
Här är en bild första gången vi hoppade när hon var min ponny ;)

Och sen när jag hoppat henne några gånger så började hon tycka att det var roligt att hoppa, och bra teknik hade hon redan det var bara att hon skulle tycka om det som fattades....
denhär bilden är ifrån våran 3 tävling tror jag ;)

80 cm ;)
sen var vi med i bohuscupen
d
vårat lag kom till final

och vann finalen och därmed hela cuppen :D

det är en tjej i laget som inte är med på bilden



Sen var vi med i Div.2 laget.....

Omg 2 tror jag i Sotenäs ;)
Sen på hösten 2010 så provade vi att kvala till gp-ponny
det gick bra i förklassen fick dock ett stopp för att jag inte höll om ordentligt med benen
men i själva gp-ponny klassen så tog nervositeten överhanden och jag glömde kolla på flaggan och tyckte att hon sa varsegod och rid men hon sa tydligen välkommen men jag körde på och gjorde bort mig totalt
ska antagligen kvala iår igen men kommer att kolla flaggan :P
om ni vill se förklassen på gp-ponnyn så kopiera länken: http://www.youtube.com/watch?v=rXrYUOY8B-8 
dock filmat med mobil kamera så lite dålig kvalite haha vet inte hur man lägger över filmer från våran filmkamera till datorn :S
här är lite bilder från när jag fått henne och så som hon ser ut idag ;)




NU




(halloween hoppning 70-80 cm vi är häxor ;) )

NU





NU






NU


Vi har utveklats tilsammans innan var jag mest dressyr ryttare eftersom Bolema (den andra ponnyn som är min)
Får ont i benen om man hoppar henne desseutom så är hon livrädd för hindrerna :P

Seya!
/sara

Kommentarer
Postat av: Patricia

Tjena Sara! Nice blogg och rolig uppdatering :D



Var gärna med på min Finn fem fel tävling på min blogg om du vill! :D



Eller kanske bara ta en titt? :)



2011-03-22 @ 22:22:01
URL: http://minponnyochjag.webblogg.se/
Postat av: emma

sv; ja, vill ha sommar nuu! :D

2011-03-22 @ 22:47:59
URL: http://emmaochpegasus.blogg.se/
Postat av: Alexandra

HAhahaah hoppas du har lagt ut musik på filmen XD haha annars hör man mina små ordet x) hehe

2011-03-23 @ 20:39:18
URL: http://livsommedryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0