???????????????????

Som ni redan vet så sov jag ju hos viktoria igår,
Men iaf när jag vaknade så gick jag ut mockade gjorde mat red en liten skrutt <3
och sen åkte jag till bulycke (en ridskola) så när jag väl var där så fick jag rida lite ponnysar som var över pigga och därför lite jobbiga att rida, först så red jag en fjording som kallas Bettan hon är pigg att rida och sen så har hon ingen manke utan ryggen är helt rak så det gäller att man sitter mitt i sadeln och inte lutar sig åt något håll för då åker sadeln åt sidan XD men det gick bra faktist hon var jätte lugn på slutet (Y)
Sen så red jag en ponny som kallas Sancho han gör ibland lite tvärt emot vad man vill och hittar på lite egna grejer
men han var jätte fin på slutet. Sen så red jag en B ponny som heter Freddy han är väldigt pigg och framåt men arbetsvillig han är ur mysig när man fått ihop honom, och sen slutligen red jag en ponny som heter Pitou (uttalas Pitå)
Men hon har varit skadad satt hon sätts igång och hon tyckte det var jätte kul att få komma ut och bli riden igen :)
Här är lite bilder på ponnysarna jag red och liten text om dom :P
Bettan





Bettan är en pigg fjording som är rolig att rida hon är snäll och försöker förstå hon är ju inte så gammal 5-6 år tror jag.

Sancho



Sancho är en jätte mysig ponny man behöver dock vara bestämmd och tydlig med vad man vill med honom
han är en ur duktig hopp ponny som hoppar allt oavset hur högt det är.

Freddy




Freddy är pigg och tycker att det är kul att arbeta han tycker också att det är super kul att hoppa
han är B-ponny
ps. Freddy är till salu dock trivs han bäst med rutinerad ryttare om ni vill veta mer om freddy kontakta ridklubben på: 031-560973 ;)

Pitou




Pitou är en otroligt mysig ponny hon har lite stort steg och hoppar lite stort men hon är rbetsvillig och jätte mysig att rida :)

Sen så red jag ju mina egna ponnysar men tänkte ha en frågestund ist där ni får fråga vad ni vill och hur mycket ni vill om mig och mina ponnys så jag sparar det Seyha

Kommentarer
Postat av: Frida

Vilka fina ridskole ponnysar

2011-03-09 @ 17:18:23
URL: http://fridasss.blogg.se/
Postat av: Linn

hej freddy som var till salu jag undrade lite om honom.

fråga 1. hur mycket kostar han.

fråga 2.Jag har ridit på ridskola i 2 år och privat ett år och rider i en ponny 1.

2011-03-09 @ 17:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0