Bolema

Bolema har tillhört våran familj i 20 år iår! :O
Mamma köpte henne när hon var tre år (bolema alltså)
mamma var typ 20-21 år när hon köpte Bolema, Bolema hade ingen konkav (böjt huvud som araber har) eller ja hon har det lite böjt men inte så mkt som dom ska ha
så därför så sålldes hon för ungefär hälften av dom pengar hon skulle kostat.
andledningen var att hon har fin stamtavla och skulle ställts ut, men Bolema ställde mamma ut iaf och hon fick bra poäng på ganska stora utställningar inom sverige, hon finns deseutom med i någon arab bok som jag inte vet vad den heter ;)
så Bolema har alltså funnits i hela mitt liv hon har lixom vart som en stora syster typ :)

Här är en bild från 2007 ;)

Oj vad liten jag var XD
Bolema har en tändens att skava av sin man hon är väldigt känslig och får skav lätt
hennes pappa fick/får (vet inte om han lever längre) skav av lindor :O
Men jag vet att vi har film från våran första dressyr tävling men får försöka leta fram den för den vill ni se va? :P
Men jag har lärt mig otroligt mycket på att rida på denna bestämda dam hon är inte lätt och sen så är hon fortfarande för stor för mig
Här är en bild från 2010 bohuscupen ;)

Denhär tävlingen kommer jag ihåg som igår Hon var överladdad och bockade 6 gånger i galoppen sen så stack hon hon ville inte alls lyssna på mig *suck :S
Men Ändå så är hon världens finaste D-ponny!!

dethär är vintern 2009

asså vet inte om det finns så mycket att säga mer
om dena ponny förutom att hon är helt j**la underbar! :D

Men tänkte leta fram bilder från hon var 3-4 år det vill ni väl se ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

svinfin! är de din ? :D

2011-03-23 @ 17:28:50
URL: http://hillaryochfleur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0