Malou

Hejsan! Jag heter Malou och jag är snart 15 år gammal. Jag har min ponny på Saras gård så vi känner varandra väldigt bra :)
Jag började rida när jag var 6 år gammal. Då var jag skötare på en B-ponny som heter Pigall. På honom lärde jag mig att styra, bromsa och så.
Efter något år slutade jag rida honom och blev i stället skötare på en annan B-ponny som heter Jonny Logan. Han var väldigt pigg! Efter något år slutade jag rida honom med.
Jag bev skötare åt en tjej på både hennes B-ponny Gnutten och D-ponny Pegasus. Men när hon skulle sälja Pegasus så bestämde sig jag och Mamma för att vi skulle skaffa något eget.
Så den sommaren åkte vi till tenhults hästuthyrning som ligger i Jönköping. Där provred jag en C-ponny som heter Pepzi. Jag gillade henne inte då fär hon var väldigt pigg och stark. Men ändå kom vi hem med henne. Det ångrar jag inte nu! Pepzi är ett sto född 1997. Hon lärde mig massor! Framförallt att våga. Tillsammans gick vi från att inte ens kunna galoppera till att tävla. Vi tävlade i hoppning och vi startade flera LB innan jag var tvungen att lämna tillbaka henne för att jag blev för lång. Jag hade henne i nästan två år och dagen jag skulle lämna tillbaka henne var en mardröm! Jag grät så himla mycket och efter det kunde jag inte vara i stallet på flera månader.



I slutet av sommaren började jag leta efter en D-ponny. Jag provred väldigt många olika ponnys innan jag tillslut föll för den 15 åriga skimmelskäcken Deddan som han kallas. Så den 24 augusti blev han min! Men vi hade mycket jobb framför oss då han var väldigt mager och inte mycket muskler. Vi har även fått jobba väldigt mycket på att han ska få ett förtroende till mig.
I början var han väldigt stressad, jag kunde inte ens resa mig i sadeln för då stack han. Men vi har jobbat oss fram steg för steg och har kommit en bra bit på vägen. Men vi har en lång bit kvar! Jag och Deddan har gått igenom mycket tillsammans!
Deddan är inte den lättaste att rida, han är väldigt pigg, lättstressad, stark när han låser sig. Ja det gäller verkligen att hitta knapparna! Men efter att ha haft honom i ca 10 månader så har vi lärt oss varandra! Deddan är mitt allt, världs bäst! Utan honom skulle jag inte vara någonting!


Jag spelar även fotboll i föreningen hermansby if och innebandy i föreningen sportlife kungälv ibk. I båda lagen är alla underbara! Tyvärr har jag paus i båda sporterna för att jag har problem med mina knän..


Ja det var lite om mig :)

hejdå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0