Går era ponnies på sommar bete

går era ponnies på sommarbete?
själv så tycker jag att det är självklart att hästen/ponnyn ska få gå på dommar bete och liksom verkligen känna att dom är hästar för det är ju precis vad dom är, dom är inga porslins dockor som många verkar tro när en häst måste få vara häst och jag tycker att oavsett vilken nivå man tävlar på så ska hästen få ha rätt att gå på sommarbete.

samtidigt så förstår jag att malin bayard eller roffe eller någon av dom vill ställa ut sina tävlings hästar på grön bete med andra hästar under tävlings säsongen satt dom kan bli sparkade eller så men jag tycker ändå att hästarna behöver en tajm out i några veckor där dom enbart får gå och äta gräs om dom varit igång under hård träning hela vintern och hösten våren och så;)



Seya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0