språng kurva och teknik

har tänkt göra ett sånt här inlägg tidigare men det har inte blivit så bra så kör ett nu ;)

ni kommer tydligt kunna se på bilderna

hur Jasmine både kroppen och benteknikenöver hindrerna har ändrats

när jag fick henne så såg det ut såhär när hon hoppade:


lägg märke till att istället för att lyfta benen högre så

hoppar hon högt med kroppen och lyfter inte ordentligt på benen

men om man kollar på en ny tagen bild som den under så

kan man tydligt se förändringen kolla vad hon lyfter på benen nu:


och då är detta hindret som vi hoppar på bilden 110 cm och det vi hoppar på bilden över denna

är typ 55-65 cm men där ser ni tydligt förändring iaf ;)

vi kan också kolla på hu hennes kropp har utvecklats

såhär såg hon ut precis när jag fick henne:




och så kollar vi på hur hon utvecklats i muskel massa:

på dom två bilderna ovan har jag precis fått henne på bilden under har jag haft henne i ungefär två-tre månader:



ni ser ju redan att det börjar lite smått^^

men nu skall vi titta på hur hon ser ut nu

denna bilden är tagen nyss:




kolla kroppen hon har mycket mer muskler nu ^^

fast jag menar jag förstår ju det också förut när hon gick på ridskolan

så behövde hon ju inte dom musklerna hon har idag

och när hon desseutom var så lugn nästan lat som hon var på ridskolan så fick ju nybörjarna rida

henne och man kan ju inte kräva av någon som precis börjat rida att den skall kunna rida

hästen så den bygger muskler (kommer ett senare inlägg om ridskole hästar)

och vem kan klandra en ridskole häst den går ju inte på det viset och åker inte ut på tävlingar

och hoppar högre klasser eller går dressyr högre klasser :P

Seya!

Kommentarer
Postat av: Emma

Niiice :)

2011-07-22 @ 17:24:54
URL: http://nelliemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0