Önske inlägg



jätte-bra idè tycker jag så  jag tänkte att om jag börjar med detta så fortsätter jag med att skriva vad jag tycker om mina saker som jag har när jag rider ;)

mina pioneer stövlar är om jag ska vara helt ärlig är helt underbara dom skönaste stövlarna jag haft ;)
rekomenderar dom stort finns inga bättre stövlar (enligt mig) för det första grym kvalitè för det andra är dom super snygga och för det tredje as bekväma att rida/gå i och för det fjärde kan man både tävla hoppning och dressyr med dom :)

jag menar visst tretorn är super snygga verkligen men oxå super dyra och om man tävlr dressyr oxå så är det väl inte jätte-snyggt precis att tävla i dom och ska man då köpa ett par snygga dressyr stövlar också så blir det ju jätte-dyrt och har fötterna inte växt färdigt så får man ju sälja dom sen och då får man ju inte så mycket för dom :P

så om du letar stövlar tycker jag defenitivt att du skall ge pioneer en chans sen så kanske dom inte passar på alla men så är det ju med alla skor, men på mig iaf så sitter dom perfa :D

mina älskade pioneer stövlar :)


dom har också en super bra passform, dock vet jag inte riktigt vad jag ska skriva om man får ett bra stöd för jag brukar rida i ridskor och träna och tävla i mina stövlar eftersom jag inte vill slita på dom så jag har ju fått "öva" eller vad man ska kalla det på att ha en stadig underskänkel men jag märke ju skillnad när jag har stövlarna och inte.

men om man vill ha ett riktigt stabilt stöd av sina stövlar så får man ju kolla på dom som har hårda skaft men är formade på ett bra sätt.

men jag tycker dom är så bra också för att dom ger en en viss "frihet" skaften är ju mjuka vilket gör att dom blir bekvämare och det är lättare att ändra vinkel på benet menas man rider eller om man ska ändra skänkel läget så är det ju mycket lättare.

personligen så tycker jag inte om hårda stövlar då dom ofta skaver i knävecken i början innan man ridit in dom vilket kan ta ett tag, det gjorde dock inte pioneer vilket var otroligt skönt så jag fäste mig snabbt vid dom.


Seya!


Kommentarer
Postat av: felicia

tack för inlägget! :D måste definitivt ha ett par ;)

2011-07-19 @ 20:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0