I work all night I work all day......

tänkte skriva lite om olika jobb :P

veterinär:

känner rätt många som vill bli veterinär jag ville oxå det ett tag, tills jag praoade hos mammas kusin
som har en egen (delar den med en annan) små djurs klinik.
jag var inte speciellt blod känslig innan men jag fick ta spruta på nersövda djur (sprutor som man tar under skinnet bara och inte i muskeln så man tar den i nacken)
sen så fick jag vara med på operation när dom kastrerade hon katter (man steriliserar inte hon katter längre)
men när dom skulle dra ut en tand på en liten vit hun och jag skulle hålla i den (den var nersövd)

och det bara forsade blod ur munnen då höll jag på att svimma så jag var tvungen att gå därifrån eftersom jag mådde så illa.
men jag beundrar dom som är veterinärer dom räddar liv!




Polis:

Jag funderar på att bli polis (ridande polis) bara för då gör man något vettigt
och så verkar det intressant dock är det ju lång tid man måste gå när man går utbildningen men det verkar helt klart värt det.
poliserna behövs ju i samhället annars hade det ju varit kaos, men jag vet dock inte om det är längd gräns fortfarande, för det var det när mamma var ung och skulle välja då var man tvungen att vara minst 170 cm
men jag vet inte hur det är nu hoppas att det inte är det, dock har skolsköterskan sagt att jag kommer bli någonstans mellan 168 och 172 men man vet inte :P

dock finns det dom poliser som missbrukar sin makt för att använda våld
men tror inte det är så vanligt i sverige (hoppas inte det).



<3 Skådespelare <3

min dröm är dock att bli skådespelare :)
dock måste jag ju vara bra om jag ska tjäna något på det så jag gissar att jag får ha jobb bredvid om jag nu har chans att bli det.
men jag tror att man kan bli vad man vill bara man kämpar, och det är jag beredd att göra.
allra helst vill jag bli skådespelare i någon film:)

men hur överger man en dröm om det inte funkar?


kända skådespelare


Seya!



Kommentarer
Postat av: Amanda

Hej Sara!



Jag har frågestund på bloggen just nu, kan du kanske länka på din blogg eller skriva en fråga till mig?? :)

2011-07-27 @ 21:26:49
URL: http://baraajaag.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0