min hästhistoria del 1

har delat upp den i delar då den är rätt lång..
som jag skrev tidigare så har hästarna spelat en stor roll i mitt liv redan från början..

När jag var 3månader så satt jag på en häst för första gången i mitt liv hästen var Bolema..
Tiden gick och jag fick sitta på Bolema när jag följde med mamma till stallet vilket blev rätt ofta eftersom jag älskade hästarna, Jag fick sitta och hålla i manen menas mamma ledde in henne från hagen fick borsta osv.
När jag var 3år så travade jag för första gången på Bolema då kunde jag styra själv i skritt så fick skritta runt själv men när jag travade hade jag ledare.



När jag var 4 år så började jag rida på ridskola, tyckte det var jätte kul sen började min bästis som vi var när vi var små vi också att rida ett halvår efter eller något bara.
Och när vi var två så peppade vi ju varandra så vi hade otroligt roligt då, vi håller fortfarande kontakten och umgås ibland.

Men iaf så red jag där ett bra tag red även Bolema ibland sen när jag var 7år så började jag rida en Shettis på somrarna som heter Pupito som ett par kompisar till mig och min mamma hade..
Dottern är två år yngre än mig så när Pupito började bocka och sånt efter hindrena så var det svårt att sitta kvar, men red honom iaf på somrarna kommer ihåg hur många gånger jag åkte av om somrarna när han bockade.. xD
hade honom flera år i rad och med tiden lärde jag mighur jag skulle göra för att sitta kvar och då gick det ju bra..


(JAG TILL HÖGER I SVART KAVAJ, hon i blått är hon som ägde honom)

Så jag började tävla honom clearounder, blåbärshoppningar deltog även i något klubbmästerskap..
På tävlingarna gick det bra kom nästan aldrig hem utan en rosett;)
Hade otroligt roligt med denna ponnyn och lärde mig massor under perioderna jag hade honom, samtidigt som jag red på ridskola och Bolema resten av året.
Dock så var det rätt svårt för mig att rida Bolema när jag var si sådär 6-7år för hon var så stor för mig då jag var väldigt liten då ju.
Sen hade jag en del medryttar hästar också eller om någon reste bort så red jag deras hästar kommer ihåg att jag hade en mörkbrun C-ponny som heter Celiné som medryttarponny, sen passade jag ju hästar och där var det bland annat Dellan, Maxica m.m

Men när jag 9-10år så fick jag Bolema i julklapp då mamma köpte Embla..
Eller aa i julklapp och i julklapp men hon sa att hon var min men hon stod fortfarande på mamma men jag skulle rida henne sköta henne osv.
Så då ställde vi Bolema i tumlehed och där skulle jag ta hand om henne osv.
Det fanns en paddock men den var inte den bästa gick inte att rida i den när det var blött och vinter, men däremot fanns det otroligt fina ridbvägar grusade rid vägar som gick jätte långt man kunde rida till och runt en sjö eller ner till havet osv.
Det var verkligen jätte kul på somrarna men på vintrarna och dom mörka höstarna var det inte så jätte kul att gå till stallet som låg hyfsat nära där vi bodde..
Visst det tog bara 15-20 minuter men det var inte så kul att gå igenom den mörka skogen helt själv..
Stötte på rådjur älgar och annat.



sorry att bilden är så lite men gick inte att få den större :(

Nu har ni en del av min hästhistoria resten kommer någon annan dag när jag har tid att skriva den :D


/kram Sara

Kommentarer
Postat av: Malou

Sv: haha det är lugnt! :) <3

2011-12-26 @ 20:29:43
URL: http://maloousan.blogg.se/
Postat av: becka

sv; tack Sara! :)

2011-12-26 @ 20:30:53
URL: http://beckasponny.blogg.se/
Postat av: Malou

Sv: mmm det får vi verkligen hoppas! <3

2011-12-26 @ 22:14:01
URL: http://maloousan.blogg.se/
Postat av: Sara häst&ponnyryttare o hobbyfotograf

Jo de kan jag göra! :D

Hade tänkt att göra de men har inte kommit ihåg ^^

Haha smart tjej där.

2011-12-26 @ 22:35:13
URL: http://hoppsmurfen.blogg.se/
Postat av: Sara häst&ponnyryttare o hobbyfotograf

Hahha, ja, får ju tips om att lägga ut saker på blocket typ och sälja gamla saker men de kostar ju pengar att lägga ut på blocket också, det är inte mycket det kostar... men det kostar ändå! xd



Så nu har jag fan skickat en "jobbansökan" att dela ut tidningar! xd haha dog lite när jag skickade iväg den.. :D

2011-12-26 @ 22:56:24
URL: http://hoppsmurfen.blogg.se/
Postat av: majja

sv: Hej!

Tack så mycket, kan inte annat än hålla med :)

2011-12-26 @ 23:44:38
URL: http://batmanbergdahl.blogg.se/
Postat av: agnes

WOW vilken häst historia ;) Vilken fin blogg du har gillar den väkligen ;) :D // kram agnes

2011-12-27 @ 13:31:02
URL: http://agneespaulina.blogg.se/
Postat av: Sara

Men så kul vi hade med Coco och Bolema :)

2011-12-28 @ 21:01:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0