Keep your friends close, but your enemies closer

godmorgon hoppas ni sovit gott?

När jag inte har något att göra börjar jag tänka och spekulera i visa saker.
Som t.ex igår så började jag tänka lite på att det är så tråkigt att man istället för att glädjas åt andras lycka så försöker man förstöra den..
Men helt seriöst så kommer ju ingen komma någonstans med det, För man kan såra någon så oerhört med egentligen bara ett ord.
Det är därför man inte litar på alla därför man väljer sina vänner, och om man tänker efter så har alla sårat en någon gång oftast omedvetet.

Så det tar oftast ett tag innan man litar på någon.
Men oftast blir man sårad för något som personen inte gör..
Men egentligen ska man inte lita på någon för mycket, man ska inte älska någon för mycket.
Vilket oftast är jätte svårt för det är lätt att lita på fel person eftersom alla är snälla i början osv.
Innan man förstår vad som egentligen hänt.

Ibland så står personer på gränsen till att gå för långt, ibland står personen på gränsen till att såra något så otroligt.
Och det som är jobbigast i ett sånt läge är ju att personen inte fattar den förstår inte varför den sårat eller så.

Egentligen tror jag man bryr sig för mycket..

Det som är värst är när man verkligen tror på någon litar på någon har kul tillsammans säger att man verkligen gillar varandra sen får man reda på att personen gjort precis likadant med 9999 andra tjejer.
Då känner man sig verkligen på botten och att allt är hopplöst.

Och plötsligt börjar personen använda allt man berättar emot en eftersom då vet han var det gör allra ondast, var det smäller högst.
Då vet han precis vad han skall göra för att såra dig mest för att få dig att må sämst.



(OBS väldigt GAMMAL bild på mig och min vän Elise ;) )

Sen så har man jätte svårt att lita på personer efter något sånt man vill ha någon att vända sig till även människor man vet att man kan lita på egentligen som man litat på i 3 år eller mer blir svårt att lita på efter nått sånt.

Men ens riktiga vänner hjälper en igenom ;)
Får dig att tänka på annat, har kul tillsammans.

Skit i fb vänner som skriver "finns <3" på fb för dom som verkligen finns för dig märker när du mår dåligt även om du är bra på att döjla det och dom vännerna ringer dig, eller bestämmer träff med dig eller både och.
Det är en riktig vän och jag kan säga att jag hade gjort det för alla mina vänner.
För i sånna perioder känns det som man inte har någon att prata med ingen som bryr sig, men det finns människor runt omkring dig som bryr sig och skulle göra något sådant.
Men dom flesta tänker kanske inte riktigt på det.

Men jag kommer alltid finnas där för den som behöver mig! spelar ingen roll om jag känner personen så bra eller inte, jag kommer finnas för den som behöver mig helt enkelt oavsett vem det är.

Jag är verkligen inte personen som håller på och pratar om allt med alla nej det är så jäkla omoget så det finns inte.
Desseutom så kanske man inte vill att alla ska veta om man mår dåligt eller så.



Min skola t.ex är så liten så alla vet allt om alla typ vilket är otroligt irreterande, har man gjort ett misstag vet alla det sen.
Om det inte är något super personligt som till och med dom man inte känner så bra förstår att det är alldeles för personligt.
För det är inte många som sårar medvetet och om det är något man förstår verkligen kan såra någon så håller man tyst.

Ni kan ju tänka er själva att man tänker efter vad och till vem man säger saker om sig själv.
Vet att det är väldigt många i min skola speciellt dom i nian som går i klassen över mig som längtar till gymnasiet.
Jag är dock nöjd med min klass, vi är ett rätt gott gäng.
Visst kan det ju vara något ibland som gör att man blir ovänner men så är det ju överallt.

Men jag tror det är för att vi umgås alla med alla i skolan och sen umgås man med olika på fritiden det blir inget gäng liksom.
För personligen tror jag det kan vara svårt att vara bra vänner om man umgås hela tiden det blir för mycket.
Så tycker bara det är bra att vi i min klass inte umgås 24/7 för då hade vi inte haft den goa stämningen vi har.
Visst kan man väl tycka att vissa är si och vissa är så men det är ju ens egna åsikt och det har ju alla.
Jag kan tänka mig lätt att människor har 100 åsikter om mig, jag är ju lite speciell haha!
Både för och nackdelar är klart.

Men alla kan ju inte gilla alla så är det ju bara.
Men jag trivs iaf bra i min klass hade inte velat byta.



Dom jag umgås med på fritiden mest är dom som går i nian, ett gott gäng där med ;)
Jag älskar verkligen mina vänner skulle inte byta dom mot något!
Dom som verkligen funnits för mig, dom som ställt upp till 110% dom är verkligen guldvärda! <3

Tycker det är väldigt ovanligt att det finns så många goa härliga människor på samma plats :)


(Jag och malou <3)


bara för att jag är som jag är bjuder jag på denna, fråga mig inte vad fan jag gör på denna bilden...

Men as gött gäng iaf underbara personer! <3


/Kram Sara

Kommentarer
Postat av: Sara <3

Grymt bra skrivet! ;)<3

2011-12-27 @ 12:06:14
URL: http://saraochringo.blogg.se/
Postat av: Malou

Så sant <3

2011-12-27 @ 12:06:29
URL: http://maloousan.blogg.se/
Postat av: Amanda

<3

2011-12-27 @ 22:34:12
URL: http://mmandieh.blogg.se/
Postat av: Sara

fint skrivet! och oavsett vad du tänker och säger så finns jag alltid för dig oavsett vad du gör eller inte! jag har ju lixom känt dig sen du låg i magen i princip haha :P puss på dig "lillasyster"!

2011-12-28 @ 20:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0