It´s gonna take a lot to drag me away from you its nothing that a hundred men or more could ever do..

kör ett åsikts inlägg ala Sara igen:)

Om alla som hade hästar nu verkligen hade behövt jobba för att kunna behålla hästen hur många tror ni hade valt att ha kvar hästen?
Och hur många hade egentligen tyckt skit samma jag vill bara va med kompisarna palla stallet osv.
tyvärr tror jag att det är fler än vad man tror som hade tagit den lätta vägen och sålt/lämnat ifrån sig hästen.

Men det finns dom som får kämpa varje dag för att ha kvar sin häst dom som jobbar på att verkligen behålla den dom som tänker på ekonomin hela tiden alltså ungdomar som tar ansvar och jobbar varje dag för sin häst.
Dom som gör det och klarar av det dom beundrar jag starkt.
Tycker det är otroligt att dom klarar det och lyckas få allt att gå ihop.
Hahaha om jag hade haft det så, så hade jag antagligen inte klarat av den pressen mentalt men jag har en sån jävla vilja som är både till för och nackdel ibland kan det bli för mycket men i detta fallet hade den tagit över helt.

Om jag hade varit tvungen att välja att jobba 24/7 för att behålla mina ponnys eller att sälja dom och festa umgås med kompisar osv.
Så hade det varit självklart för mig att jag hade kämpar för mina ponnys!
dom är det bästa jag har dom är min bättre hälft, det är tack vare dom som jag sitter är idag.
Om jag inte haft dom hade jag antagligen inte suttit här då hade jag inte haft den här bloggen och då hade ni inte haft en aning om vem jag var.


You know I´ll fight for you<3


Tror inte det är så lätt att sätta sig in i den situationen dock att om man inte åker t.ex till ICA och jobbar varje dag så åker hästen eller att  man hela tiden måste kolla och tänka på vad allt man köper kostaroch att inte köpa något onödigt. Utan bara det man behöver.

Om ni får tänka att det skulle bli så för er, vad hade ni valt? Hade ni vart beredda att lägga ner all eran tid alla "fika stunder men vänninorna" för att kunna behålla eran ponny/häst?

Seya!

Kommentarer
Postat av: Amanda Josefsson- ponnyryttare & fotograf

Jag känner mig splittrad.. Vissa dagar hade jag gjort allt för hästarna, vissa dagar känner jag att jag faktiskt vill sluta. Men SJÄLVFALLET är dagarna då jag gör allt för hästarna fler. :p Men näe, hade inte klarat av att bara vara med kompisar och inte bara ha hästar. Så som jag har det nu är helt perfekt. :)

2011-12-04 @ 22:53:08
URL: http://rilfarna.blogg.se/
Postat av: Amanda Josefsson- ponnyryttare & fotograf

sv: tack, du är bäst! <3 love you!

2011-12-04 @ 22:53:32
URL: http://rilfarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0