hur man lägger upp filmer på bloggen

det var en som frågade hur man la ut filmer på bloggen så jag tänkte försöka förklara så bra jag kan! ;)

först så får man börja med att skaffa ett youtube konto och få ut filmen där!

först så klickar man på video klippet man vill lägga ut sen så trycker man på dela


ni ser på bilden ovan


sen så ser det ut såhär och då trycker man på bädda in



så ser det ut såhär och då kopierar man texten



så går man in på bloggen och trycker på skapa inlägg

då ser det utsåhär så trycker man på html



då kommer det upp en ruta som man klistrar in den kopierade texten i rutan

sen trycker man på uppdatera!



då kommer det upp en gul rut såhär



då trycker man på spara & publicera som vanligt
sen så är det klart då ligger filmen uppe på bloggen

haha hoppas ni förstår min röriga förklaring! XD

Kommentarer
Postat av: Malou

Sv: Absolut! Det bästa som hänt mig i hela mitt liv! :D inte.. :( <3

2011-08-29 @ 19:52:10
URL: http://maloousan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0