fan vad lågt många sjunkit! :O

ibland när jag är inne på datorn och kollar runt på bloggar fb hemsidor osv.

alltså man undrar ju hur vissa männikor tänker seriöst?

hur kan man möjligtvis sjunka så otroligt lågt satt så fort någon liten tjej/kille

får din dröm ponny tävlar sin första tävling så går det kanske inte jätte-bra utan det går lite sämre

att andra människor sitter och skriver om det hela tiden bara för att någon köpt en ponny som gått sm

betyder ju inte det att det går lika bra för nästa ryttare men man måste ju få göra allt i sin egen takt

vissa satsar på sm, vissa satsar på gp ponny, vissa satsar inte alls i ridningen utan bara rider ut, vissa försöker få blir

skötare på sin favvo häst på ridskolan.


jag kommer ihåg själv när jag fick egen ponny att många var avensjuka över att jag fick en egen,

då tänkte ja jag har en himla tur visst det har jag ju men igentligen så vet jag inte om jag är så himla mycket

lyckligare än dom som rider på ridskolan visst det är skillnad att ha egen häst men det har sina nackdelar också

det är inte alltid jätte-kul att ha häst på vintern när det är kallt och blåsigt så är det inte alltid jätte-kul att känna att

man MÅSTE gå ut och rida.

klart jag är jätte glad över att jag har det som jag har det är nöjd ;)

när vi skulle löpa Jasmine så funderade jag är detta verkligen rätt?

jag ville då ha en ungponny som jag kunde rida till eller vad man ska säga och sen tävla högre klasser

men så köpte jag en 22 åring?


men nu kan jag se tillbaka och undra hur det hade varit om vi köpt en ung ponny ist för Jasmine men ångrar mig gör

jag INTE är faktist glad att jag valde henne så :P

kommer ihåg hur dom runt omkring mig var när jag köpte henne det var lixom verkligen "va har hon köpt en sån

gammal ponny?"

dom såg inte mig som någon "konkurent" utan det var lixom verkligen gamla ponnysar kan man bara rida ut i skogen

med dom kan man inte tävla och komma upp ur klasserna med.


jag blev irreterad när folk sa att dom hörde att jag fått en ponny och deras första fråga blev "hur gammal är den då?"

det var lixom min svaga punkt nu bryr jag mig inte längre men då gjorde jag det för det gjorde mig osäker på om jag

valt rätt.

men sen när vi började tävla lite smått och Jasmine var och är piggaste hästen i stallet rid mässigt hon är också den

häst i stallet som är mest i luften först så var vi ute på km sen var det någon clearound (kommer ett inlägg någon

dag med mer om det)

där vi hoppade 50-60 cm och nu ska vi starta våran andra L:B klass


men sen efter några månader bara så började folk titta och oj vad fin hon blivit och massa sånt, tycker alltid det

är kul när någon säger något posetivt om Jasmine dels för att det är min ponny och jag vet att det är vi tillsammans

som gjort det och ingen annan utan bara vi och sen så kommer jag

ännu närmare mitt mål som har varit ända sen vi började tävla och det är att vissa alla dom som säger att gamla

ponnys inte kan för ålder är bara en siffra det har jag lärt mig det spelar ingen roll om hästen är 4 och jätte skruttig

då är ju en häst som är 20 och fräsh mycket bättre :P


oj haha vad rörigt det blev men ni får nog läsa lite mellan raderna för att förstå vad jag menar ;)



jag kan säga att jag skiter i vad andra tycker, jag är stolt över mig och min 24 åriga ponny!

Seya!

Kommentarer
Postat av: emma

bra skrivet! :)<3

2011-08-16 @ 20:48:49
Postat av: emelie

hur anmälde du dej till godis hoppet ? :) på vilken hemsida :D ??

2011-08-16 @ 22:00:11
Postat av: Anonym

hur anmälde du dej till godis hoppet ? :) på vilken hemsida :D ??

2011-08-16 @ 22:01:05
Postat av: Anonym

Håller absolut med dig om allt du skrivit!! +Jasmin har blivit jättefin och kommer alltid vara det ;)3<3<3

2011-08-17 @ 14:14:13
Postat av: Michelle

BRA skrivet:)



sööta bilder också<3

2011-08-17 @ 17:27:09
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/
Postat av: Monette - en blogg med smak av ridskolekänsla.

Vi har en fototävling på bloggen där du kan vinna fina priser. Här är länken - http://teamtbz.blogg.se/2011/august/hemma-efter-en-underbar-dag.html om du skulle vara intresserad.



Fin din blogg är annars. Följa varandra på bloglovin?



2011-08-17 @ 18:06:00
URL: http://teamtbz.blogg.se/
Postat av: Elin

Coola hinder du :D Färjglada :D

2011-08-17 @ 19:18:40
URL: http://elinlagervall.blogg.se/
Postat av: Malou

Jätte bra inlägg :) håller med dig! :) <3

2011-08-17 @ 21:30:17
URL: http://maloousan.blogg.se/
Postat av: felicia

bra inlägg :) !

2011-08-17 @ 23:36:01
Postat av: Fanny :)

oj, 24 år ? :o



shit vad coolt :d

2011-08-18 @ 22:04:20
URL: http://vildcheyernaa.blogg.se/
Postat av: Evelina :)

Visste inte att hon var 24 år :D



Helt otroligt! <3 Du har helt rätt! ;)

2011-08-19 @ 16:26:54
URL: http://lovemyy.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Håller verkligen med dig! :D

Du och Jasmine är superfina tillsammans :D

2011-08-21 @ 14:41:23
URL: http://skogensgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0