This or That?

*asso först så tyckte jag att dressyrmupparna på www.dressyrmupparna.blogg.se var bättre än team SL :P
men nu så tycker jag nog tvärtom att www.teamSL.blogg.se är bättre än dressyrmupparnas ixom att dom har intressantare inlägg ;)

*Förr så tyckte jag att det var roligare att tävla dressyr, men nu tycker jag nog att det är roligare att tävla hoppning :P

*När jag var liten så visste jag precis vad jag ville hålla på med jag ville bli vetrinär när jag blev "stor" men nu har jag ingen aning om vad jag vill göra sen :S

*Förr så hade jag pokvänner hela tiden och satsade inte så mycket på ridningen asso jag red ju och tränade för att bli bättre men jag var inte så jätte-intresserad av att tävla, jag var på "fester" och umgicks mycket med kompisar, nu så satsar jag till 90% på ridningen och älskar att tävla :P
skiter fullständigt i killar och pojkvänner men vänner umgås jag ju med men inte lika ofta som förut.

*Förr så såg jag inte vad vissa människor gjorde mot sina eller andras djur inte förs jag läste en tidning det blev som ett uppvaknande för mig kommer fortfarande ihåg vad det stod det var en arikel i ridsport: natten mellan hm och hm så hade en liten vit ponny blivit "våldtagen" och misshandlad, stall skötaren som jobbade på familjens gård hade kommit in i stora stallet (dom låste aldrig ytter dörren) och fann ponnyn alldeles svettig och så stod den och skakade så skötaren sprang in och väckte familjen, dom åkte med il fart in till djurklinik där det kunde konstateras att ponnnyn hade fått upp något trubbigt i sli**n och blivit fastbunden med rep runt benen så den inte skulle kunna sparkas, ponnyn var i chock och hade fått hål i någon tarm tror jag :(
ponnyn gick tyvärr inte att rädda :( :( :(
och eftersom den avlivats på klinik så kunde mannen  (som dom hittat fotsår i snön av) bara dömas till grovt djurplågeri och fick därför BARA 6 MÅNADERS fängelse straff!! :O
dom hade även hittat sperma från mannen i boxen men mannen nekar till det och säger att det är någon som försökt sätta dit honom, men kvällen innan så hade han varit så full satt han inte hade kommit ihåg vad han gjort kvällen innan när polisen förhörde honom :S
tycker dock att han fick ett alldeles för mildt straff!


har ni också varit med om något sådant uppvaknande? :P



Seya! /sara

Kommentarer
Postat av: Malou

Sv: okej, exakt vad var det som var likt?

Jag försöker i allafall inte skriva som henne och jag ser ingen likhet i det.. Jag skrev precis som det var, att jag inte kom på något att skriva om..

2011-04-08 @ 08:24:28
URL: http://maloousan.blogg.se/
Postat av: Malou

Sv: haha ja de ser as roligt ut! xD

2011-04-08 @ 08:26:59
URL: http://maloousan.blogg.se/
Postat av: Malou

Sv: okej jag kallar det bloggtorka men jaja, det var i allafall inte meningen att det skulle bli som henne ;)

2011-04-08 @ 09:37:12
URL: http://maloousan.blogg.se/
Postat av: Nadja

Go dressyrmupparna juuuu :P

2011-04-08 @ 10:02:37
URL: http://ponnidressyr.blogg.se/
Postat av: LINN

härligt! Jo det är fint med mig :)

2011-04-08 @ 13:43:05
URL: http://linnnsblogg.blogg.se/
Postat av: Michelle

Söt bild(: <3



sv; ja det va jätte roligt med en så lyckad träning:D

KRAM <33

2011-04-08 @ 15:30:45
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0