Dagens ridpass

gick så otroligt bra idag det går inte att beskriva! ;)
hade ingen ponny i händerna alls och hon bar upp sig jätte-bra samtidigt som hon var stadig i formen :D
tyvärr så hade jag ingen som fotade när jag red henne (Bolema) :(
men men ni får nöja er med ett litet skrivet inlägg ist ;)
Förresten den 21 april så fyller jag år :D :D blir fjortis nudå va :S haha näe ingen risk kommer alltid att vara mig själv :P
även om jag inte riktigt har kommit på vem jag är igentligen,
Just nu så känns det som det är lite "fullt ös medvetslös" men har börjat tröttna lite på det :P
och gå ut och festa är inte heller riktigt min grej tycker att det är väldigt tråkigt igentligen sitter hellre hemma och myser hyr film eller så med pojkvän eller bästis, men just nu så känner jag att jag inte har någon tid för någon pojkvän utan vill lägga all min tid som jag har över efter skolan på mina ponnies som ska hållas i tävlings form ;)
igentligen så skulle jag vilja ha en blogg där ingen som jag känner läser för då hade jag antagligen vågat skriva mer vad jag tycker och tänker men just nu så känns det la sådär eftersom jag träffar dom sen.

Men samtidigt så kan det va skönt att prata ut ibland.
oftast så delar jag med mig mest till mina fyrbenta vänner.
Det är lixom skönt att dom inte säger något utan bara står där och tittar tillbaka på en med stora mörka förstående ögon,
Det känns iaf som att dom förstår en och att dom lyssnar :)
läser av mig istället för att döma.
kommer inte med några taskiga kommentarer utan bara är lixom.

Och sen så måste ja bara Dissa en sak!

jag hatar verkligen ponny mammor som står och pratar skit om ekipagen som rider på banan, och säger onödiga kommentarer med sina snobbiga snorungar som tror att dom är något speciellt i släptåg.
bara för att man har råd att köpa en ponny för 200 000kr så betyder det inte att ungen kan rida då är det ju ponnyn som gör allt själv, och då har man ju köpt en färdig ponny som kan allt som på räls då är det ju INTE ungen som kan rida.
tyvärr så är det många duktiga ryttare som aldrig får chansen att visa vad dom går för för att dom inte har råd.
Och tyvärr så knäcker vissa ponny mammor vissa barn helt och hållet som är helt förstörda när dom kommer hem! :O
är det nödvändigt att vara så himla elak?!
alla måste väl få en chans att göra fel satt dom kan göra rätt nästa gång?!
för gör man aldrig fel så kommer man inte veta skillnaden mellan rätt och fel
och tyvärr så vet jag många som blivit sågade av elaka ponny mammor på tävlingar.
Usch lixom hur kan vuxna människor bete sig så j**la illa?
satt när ett annat barn rider stå och säga "riv,riv,riv,riv,riv" ajja nu ska jag sova se you tomorrow! ;)




Seya! /sara

Kommentarer
Postat av: Michelle

Sv; thihi okej:D

Jaa ska bli riktigt skoj;)<3

2011-04-03 @ 23:27:51
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0